• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 05.jpg
  • 06.jpg
  • 07.jpg
  • 08.jpg
  • 09.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg
  • 14.jpg
  • 15.jpg
  • 16.jpg
  • 17.jpg
  • 18.jpg
  • 19.jpg
  • 20.jpg
  • 21.jpg
  • 22.jpg
  • 23.jpg
  • 24.jpg
  • 25.jpg
  • 26.jpg

Regulamin Współzawodnictwa 2012/2013

REGULAMIN
WSPÓŁZAWODNICTWA SPORTOWEGO
SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW
O TYTUŁ
„NAJBARDZIEJ USPORTOWIONEJ SZKOŁY”
W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

Gmina Ostrowiec Świętokrzyski realizując zadania własne z zakresu kultury fizycznej dzieci i młodzieży, za najważniejszy cel stawia sobie upowszechnianie różnorodnych form aktywności ruchowej uczniów placówek oświatowych poprzez ich udział w imprezach sportowych i rekreacyjnych organizowanych przez szkoły, samorządy osiedlowe, kluby sportowe i inne podmioty.                        

I. Podstawowe cele organizacji współzawodnictwa sportowego szkół.

- wspieranie działalności szkół w zakresie kultury fizycznej dzieci i młodzieży,
- propagowanie kultury fizycznej i sportu,
- kształtowanie nawyków zdrowotnych i ruchowych u dzieci i młodzieży,
- stymulowanie rozwoju uczniów szkół poprzez ich udział w zorganizowanych formach ruchu,
- wykorzystywanie wychowawczych aspektów działalności sportowej,
- zagospodarowanie czasu wolnego od nauki szkolnej,
- stwarzanie możliwości udziału w rywalizacji sportowej,
- umożliwienie młodzieży szkolnej rozwoju umiejętności sportowych,
- aktywne uczestnictwo młodzieży w międzyszkolnych zawodach sportowych stanowiących kontynuację celów i zadań wychowania fizycznego,
- współpraca z klubami sportowymi w zakresie popularyzacji dyscyplin sportowych rozwijających się w naszym mieście,
- stworzenie możliwości dla klubów sportowych na prowadzenie doboru do szkolenia w dyscyplinach: pływanie dziewcząt i chłopców, mini piłka siatkowa dziewcząt, mini piłka ręczna chłopców,
- wyłonienie najbardziej usportowionej szkoły.

II. Zmiany w regulaminie.

- przyznawanie dodatkowych punktów za miejsca I-III zajęte w finałach wojewódzkich – jako element motywujący do udziału w imprezach wyższej rangi,
- przyznawanie szkołom punktów za uczestniczenie (kibicowanie) w imprezach sportowych organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz przez kluby sportowe (nieodpłatny wstęp na imprezy) – jako zachęcenie do biernego uczestnictwa w kulturze fizycznej,
- organizacja w ramach współzawodnictwa dodatkowych imprez stwarzających szansę klubom sportowym przeprowadzenia doboru do sekcji sportowych tj. piłka ręczna chłopców, piłka siatkowa dziewcząt, pływanie dziewcząt i chłopców, lekkatletyka dziewcząt i chłopców (uczestnictwo zgodnie z regulaminami szczegółowymi). Za wyniki uzyskane w tych imprezach będą przyznawane dodatkowe punkty.

III. Organizator.

- Organizatorem systemu współzawodnictwa jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ostrowcu Św.
- Za wszelkie sprawy związane z organizacją, przebiegiem i oceną wyników współzawodnictwa odpowiedzialny jest Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Ostrowcu Św.
- Bezpośrednim organizatorem zawodów międzyszkolnych ujętych w Miejskim Kalendarzu Międzyszkolnych Zawodów Sportowych i innych imprez rekreacyjnych są placówki i jednostki wskazane w kalendarzu.

IV. Uczestnictwo.

We współzawodnictwie mogą brać udział szkoły podstawowe i gimnazja z terenu miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
Uczestnikami poszczególnych imprez mogą być uczniowie innych placówek spełniających wymagania określone w regulaminach szczegółowych.

V. Zakres współzawodnictwa.

Tytuł Najbardziej Usportowionej Szkoły jest tytułem honorowym - otrzyma go szkoła, która uzyska najlepsze wyniki w:
- klasyfikacji medalowej,
- klasyfikacji punktowej,

Klasyfikacja jest prowadzona osobno dla szkół podstawowych i gimnazjów. Wynikiem poszczególnych szkół będzie liczba stanowiąca sumę kolejnych miejsc zajętych w klasyfikacji punktowej i medalowej (im niższa liczba, tym wyższe miejsce). Na przykład wynikiem szkoły zajmującej dwa pierwsze miejsca w dwóch kat. będzie liczba 2, szkoły zajmującej miejsca 2, 3 liczba 5 itd. W przypadku uzyskania równej liczby przez dwie lub więcej szkół, o pierwszeństwie zdecyduje większa liczba zajętych wyższych miejsc w wymienionych klasyfikacjach. Jeżeli to nie przyniesie rozstrzygnięcia to o wyniku zadecyduje wyższe miejsce w klasyfikacji medalowej.
Wynikiem poszczególnych szkół będzie liczba punktów zdobytych w zawodach miejskich uwzględnionych w kalendarzu, oraz w zawodach wojewódzkich. Szkoły będą mogły powiększyć swój dorobek punktowy po przez udział (kibicowanie) w imprezach organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz przez kluby sportowe.

VI. Ocena udziału szkół w systemie współzawodnictwa.

Udział i wyniki uzyskane w poszczególnych zawodach wymienionych w Miejskim Kalendarzu Międzyszkolnych Zawodów Sportowych na rok 2012/2013 będą podstawą do ustalenia klasyfikacji punktowych i medalowych oddzielnie dla szkół podstawowych i gimnazjów, które będą prowadzone wg poniższych zasad:

Klasyfikacja punktowa:
Klasyfikacja końcowa zostanie opracowana po zsumowaniu punktów zdobytych przez szkołę we wszystkich zawodach organizowanych w ramach współzawodnictwa i podzieleniu przez liczbę uczniów szkoły uprawnionych do uczestnictwa w zawodach (klasy I-VI w PSP, kl. I-III w PG) – według stanu na dzień 1 września 2012 roku.
Do systemu współzawodnictwa będą przyznawane dodatkowe punkty za uczestnictwo uczniów w imprezach sportowych organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz przez kluby sportowe. Punkty będą przyznane na podstawie stanu faktycznego uczniów zweryfikowanego z listą dostarczoną do MOSiR. Nauczyciel może przez swój udział zdobyć 5 punktów, a uczeń 1 punkt.
W każdej imprezie punkty będą przyznawane wg poniższych tabel punktowych:

Szkoły Podstawowe

Lp. Dyscyplina Zajęte miejsca
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV XV ∞
1. - Sporty zimowe
- Tenis stołowy
- Badminton
20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 1 1 1 1 1
2. - Biegi Przełajowe
- Trójbój LA
- Czwórbój LA
- Indywidualne
zawody LA
40 34 29 25 22 19 16 14 12 10 8 6 4 2 1
3. - Mini gry
- Pływanie
60 50 40 28 26 22 18 14 10 9 8 6 4 2 1

Gimnazja

Lp. Dyscyplina Zajęte miejsca
I II III IV V VI VII ∞
1. - Sporty zimowe
- Tenis stołowy
- Badminton
20 16 12 8 4 2 1
2. - Biegi Przełajowe
- Gry zespołowe
- Pływanie
40 32 24 16 8 2 1
3. - Mistrzostwa Ostrowca Św.
w Zawodach LA
- Wielobój biegowy
50 40 30 20 10 5 2-1


Punkty za zawody wojewódzkie

Lp. Dyscyplina Zajęte miejsca
I II III
1. - Podstawowe 60 50 40
2. - Gimnazja 50 40 30


Klasyfikacja medalowa:
O pozycji szkoły w klasyfikacji medalowej zdecyduje liczba zajętych przez drużyny szkolne miejsc I-szych, II-gich i III-ich. Przy równej liczbie zajętych „miejsc medalowych” o pozycji szkoły zdecyduje większa liczba zajętych kolejnych wyższych miejsc.

VI. Regulaminy i zasady organizacji imprez:

1. Zasady udziału w Międzyszkolnych Zawodach Sportowych.

  • W roku szkolnym 2012/2013 międzyszkolne zawody sportowe będą rozgrywane oddzielnie    dla dziewcząt i chłopców (jeśli szczegółowy regulamin nie stanowi inaczej) w następujących kategoriach wiekowych:

- rocznik  2000 i młodsi - uczniowie szkół podstawowych,
- rocznik  1997 - 1999 - uczniowie gimnazjów.

  • Ze względu na chęć stworzenia możliwości startu reprezentacjom szkolnym w zawodach organizowanych przez Wojewódzki Szkolny Związek Sportowy w Kielcach, przyjmuje się za obowiązujące regulaminy zamieszczone w Świętokrzyskim Kalendarzu Imprez Sportowych Młodzieży Szkolnej na rok szkolny 2012/2013. W przypadku odstępstw od zasad przyjętych we wspomnianych regulaminach, fakt ten zostanie zaznaczony w szczegółowym regulaminie zawodów.
  • Zawody organizowane w ramach współzawodnictwa są Mistrzostwami Ostrowca Św. w poszczególnych dyscyplinach sportowych na rok szkolny 2012/2013. Mogą w nich uczestniczyć drużyny szkolne na podstawie zgłoszenia pisemnego, wypełnionego komputerowo, zawierającego imienną listę uczniów, ich roczniki urodzenia, grupę zdrowia (wg kwalifikacji do zajęć wychowania fizycznego) potwierdzoną przez dyrekcję szkoły i podpisaną przez opiekuna – wzór w załączeniu do regulaminu. Dopuszcza się udział więcej, niż jednej drużyny z każdej szkoły w poszczególnych imprezach.
  • Ustalanie kolejności drużyn szkolnych w dyscyplinach indywidualnych i grach drużynowych.


- Indywidualne Biegi Przełajowe:
O miejscu zajętym przez drużynę szkolną, która może liczyć maksymalnie 6 osób, decydują punkty zdobyte przez pięciu najlepszych zawodników na danym dystansie. Punkty za miejsca zajmowane indywidualnie przyznawane są wg poniższego klucza:
1 miejsce - 6 pkt.
2–3 miejsce - 4 pkt.
4-10 miejsce - 3 pkt.    
11-33 miejsce - 2 pkt.
34-66 miejsce - 1 pkt.

Drużyny szkolne zdobywają punkty do współzawodnictwa sportowego osobno na poszczególnych dystansach.

- Indywidualne Zawody LA Szkół Podstawowych:
O miejscu drużyny, w której może wystartować maksymalnie trzech zawodników w każdej konkurencji decyduje suma punktów uzyskanych we wszystkich konkurencjach zgodnie
z punktacją „olimpijską”, tj.
1 miejsce - 9 pkt.
2 miejsce - 7 pkt.
3 miejsce - 6 pkt.
4 miejsce - 5 pkt.
5 miejsce - 4 pkt.
6 miejsce - 3 pkt.
7 miejsce - 2 pkt.
8 miejsce i dalsze - 1 pkt.

- Mistrzostwa Ostrowca Św. Szkół Gimnazjalnych w Zawodach LA:
O miejscu drużyny, w której może wystartować maksymalnie pięciu zawodników (do punktacji brane jest pod uwagę trzy najlepsze wyniki) w każdej konkurencji decyduje suma punktów uzyskanych we wszystkich konkurencjach wg tabel punktowych.

- Indywidualne Zawody Pływackie:
O miejscu drużyny, która może liczyć dowolną liczbę osób decyduje suma punktów uzyskanych we wszystkich konkurencjach zgodnie z punktacją „olimpijską”, tj.
1 miejsce - 9 pkt.
2 miejsce - 7 pkt.
3 miejsce - 6 pkt.
4 miejsce - 5 pkt.
5 miejsce - 4 pkt.
6 miejsce - 3 pkt.
7 miejsce - 2 pkt.
8 miejsce i dalsze - 1 pkt.

- Turnieje rozgrywane w grach zespołowych dla Szkół Podstawowych

  • dla klas VI i młodszych będą rozgrywane systemem pucharowym i będą trwały ok. 2-3 dni (w zależności od liczby zgłoszonych drużyn),
  • dla klas V i młodszych turnieje mini piłki ręcznej chłopców rozgrywane będą 3 razy w pierwszym półroczu i 2 razy w drugim półroczu (każdy turniej będzie osobno punktowany, a zasady uczestnictwa będą określone w regulaminie szczegółowym),
  • dla klas IV i młodszych turnieje mini piłki siatkowej dziewcząt rozgrywane będą 2 razy w pierwszym półroczu i 2 razy w drugim półroczu (każdy turniej będzie osobno punktowany a zasady uczestnictwa będą określone w regulaminie szczegółowym).


- Wielobój biegowy dla szkół gimnazjalnych W każdy czwartek października odbywać się będą zawody LA dla dziewcząt i chłopców w biegach na 300, 600 i 1000 m. W klasyfikacji indywidualnej będą się liczyły najlepsze czasy z trzech zawodów. Do klasyfikacji drużynowej będą brane pod uwagę wyniki trzech zawodników (punkty jak w indywidualnych zawodach LA).

- Ustalenie kolejności zespołów w turniejach rozgrywanych systemem „każdy z każdym” w grupach eliminacyjnych
Wyłonienie zwycięzcy turnieju musi odbyć się w bezpośredniej rywalizacji - spotkania rozgrywane pomiędzy zwycięzcami grup eliminacyjnych w finale zawodów. W przypadku braku możliwości rozegrania spotkań pomiędzy zespołami, które do finału nie awansowały - miejsca w klasyfikacji końcowej można przydzielić w zależności od miejsca zajętego w finale przez zwycięzcę danej grupy.

2. Sprawy organizacyjne

  • Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji zapewnia:

- prowadzenie na bieżąco klasyfikacji punktowej,
- przygotowanie komunikatu organizacyjnego (zawierającego termin i miejsce zawodów, system rozgrywek, terminarz, sposób wyłonienia zwycięzcy i ustalania kolejnych miejsc) i końcowego z zawodów (z wynikami zawodów i liczbą punktów przyznanych do poszczególnych klasyfikacji),
- ciągłe koordynowanie i nadzorowanie realizacji Kalendarza Międzyszkolnych Zawodów Sportowych.
- pokrycie kosztów sędziowskich i organizacyjnych międzyszkolnych zawodów sportowych na podstawie oddzielnie zatwierdzonych zasad,
- pamiątkowe dyplomy, medale oraz puchary dla drużyn zajmujących miejsca I-III,
- pamiątkowe statuetki dla wyróżniających się zawodników w grach zespołowych,
- nagrody rzeczowe w postaci sprzętu sportowego dla drużyn zajmujących miejsca na podium (I-III),
- publikowania wyników w mediach i na stronie internetowej MOSiR-u (www.mosir.ostrowiec.pl),

  • Nauczyciel wymieniony w Kalendarzu Ostrowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej jako gospodarz zawodów odpowiada za:

- przygotowanie i przeprowadzenie uroczystego otwarcia i zamknięcia zawodów oraz o zapewnienie odpowiedniej oprawy imprezy,
- zapewnienie szatni dla uczestników,
- zapewnienie obiektu i sprzętu niezbędnego do bezpiecznego przeprowadzenia zawodów,
- zorganizowania spotkania organizacyjnego z zainteresowanymi uczestnikami przed zawodami,
- przekazanie do Działu Promocji i Organizacji Imprez Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji wszystkich dokumentów (zgłoszeń, protokołów i wyników) po zakończeniu zawodów.

  • W przypadku zawodów sportowych organizowanych w szkołach w godzinach pracy szkolnej służby zdrowia, pierwszej pomocy medycznej udziela pielęgniarka szkolna.
  • Szkoły zabezpieczają swoim uczniom niezbędny sprzęt sportowy oraz opiekę nauczyciela, który odpowiada za bezpieczeństwo i dyscyplinę swych podopiecznych w czasie zawodów od wyjścia ze szkoły do powrotu po zawodach, jeżeli szkoła wystawia więcej niż jedną drużynę to każda z ekip musi mieć swojego opiekuna.
  • Zaleca się, aby opiekunowie uzyskali zgodę rodziców na udział dzieci w zawodach międzyszkolnych, a na wezwanie organizatora lub sędziego zawodów przedstawiali legitymacje szkolne swych podopiecznych.
  • Organizator nie ubezpiecza dodatkowo uczestników organizowanych imprez. Obowiązuje szkolne ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.
  • Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest posiadanie przez zawodnika stroju sportowego.
  • Każde zawody rozpoczynają się oficjalnym otwarciem i kończą uroczystym zakończeniem.
  • Uczestnicy zawodów oraz opiekunowie, którzy nie wezmą udziału w podsumowaniu nie otrzymają dyplomów oraz pucharów, a szkole nie zostaną przyznane zdobyte punkty,
  • W razie zgłoszenia się do zawodów i nie przystąpienia do nich oraz w przypadku wycofania drużyny w czasie trwania zawodów, szkoła zostanie ukarana 50 punktami karnymi,
  • W przypadku stwierdzenia udziału w zawodach osób nieuprawnionych szkoła zostanie ukarana punktami karnymi jw., a wyniki uzyskane niezgodnie z regulaminem zostaną anulowane (wyniki meczów zostaną ustalone jako „walkowery”)
  • Niesportowe zachowanie uczestników i opiekunów będzie odnotowane w komunikacie z zawodów. Powtarzanie się niesportowego zachowania będzie karane dyskwalifikacją indywidualną lub zespołową, a o tym fakcie zostanie poinformowana dyrekcja szkoły.


VII. Nagrody

  • Indywidualne: dla nauczycieli (rzeczowe) i uczniów (rzeczowe i po każdych zawodach medale) za osiągnięte wyniki sportowe w roku szkolnym 2012/2013 podczas podsumowania roku sportowego.
  • Drużynowe po zakończeniu każdych zawodów za miejsca I-III w postaci sprzętu sportowego dla szkół.
  • Finansowe dla szkół za osiągnięte wyniki w klasyfikacji punktowej. Wysokość nagród ustalona zostanie po zatwierdzeniu budżetu na 2013 rok, z założeniem, że nie będzie niższa niż w minionym roku szkolnym. Konkretne informacje ukarzą się w zarządzeniu dyrektora MOSiR w oparciu o otrzymane dane statystyczne z UM.
  • Uroczyste Podsumowanie Ostrowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej i Współzawodnictwa o Tytuł Najbardziej Usportowionej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum na rok szkolny 2012/2013 odbędzie się w Hali Sportowo-Widowiskowej Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji ul. Świętokrzyska 11, a o terminie szkoły zostaną poinformowane oddzielnym komunikatem przez Organizatora Igrzysk.
  • Podczas Uroczystego Podsumowania Współzawodnictwa Sportowego Szkół szkoły otrzymają możliwość wyróżnień swych uczniów za wybitne osiągnięcia sportowe na szczeblu ogólnopolskim.